Korte terugblik afgelopen weekeinde - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wietse Slob - WaarBenJij.nu Korte terugblik afgelopen weekeinde - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wietse Slob - WaarBenJij.nu

Korte terugblik afgelopen weekeinde

Blijf op de hoogte en volg Wietse

27 Juli 2015 | Canada, Ottawa

Zaterdag hebben we afgesloten met een dinner in de Grenville Lodge in Kemptville. Dit was een lekkere gezonde maaltijd met veel groenten, wat na veel ongezond eten echt goed deed. Na afloop hebben we de leden van de Odd Fellows in Kemptville een souvenir gegeven die we bij vertrek uit Nederland mee hebben gekregen. De nacht heb ik doorgebracht in een travel lodge vlakbij Ottawa. Onze kamer lag pal naast een waterpark, maar we hadden jammer genoeg geen tijd om erheen te gaan. Elke avond om half elf is er room check om te kijken of iedereen wel op z'n kamer is. Room check was deze keer een uur later, dus er was nog tijd om spelletjes te spelen.

Zondag begon de dag vroeg met dampende koffie en een echte Canadese donut. De Tour door de Canadese hoofdstad was erg interessant. Een logelid van Grenville lodge was onze gids tijdens ons korte maar krachtige verblijf in Ottawa. De bus dropte ons bij het Parlementsgebouw, waar we o.a. het House of commons en de indrukwekkende library hebben gezien. Canada is een democratie, maar tegelijkertijd ook een monarchie. Veel Amerikanen waren hier verbaasd over. Er werden veel vragen gesteld en meningen gegeven.
Na de rondleiding door het gebouw hebben we de 92 meter hoge peace tower bezocht. Dit is een monument voor alle mensen die tijdens The Great War (1914-1918) zijn gestorven door hun land te dienen. Het duurde acht jaar om de toren te bouwen en het was het eerste gebouw in Canada met een ingebouwde lift.

Deze blog wordt nog vervolgd waarin ik nog terugkom op: changing van the guards, oorlogsmonument, de lunch en het shoppen in Ottawa. Morgen gaan we naar de Niagara Fall en nu eerst heerlijk slapen.

• 27 Juli 2015 - 09:51

Ellen Rombout:

Hoi Wietse,

Oh wat klinkt dat interessant allemaal. En een monument ter herdenking aan WOI in Ottawa. Al die jonge mannen die overzees gingen om in Europa te vechten! Heel goed om daar bij stil te staan. Ook in WOII vochten veel Canadezen op Europese bodem!

De Niagarafalls zijn prachtig. Je gaat vast een tochtje maken met een Maid of the Mist. Die vaart tot heel dicht bij de waterval! Reuze spannend. Toen wij in Ithaca, New York State, woonden gingen we enkele keren met bezoek uit Nederland naar de Falls.

Enjoy Wietse!

Veel groeten uit een regenachtig Friesland,
    Ellen Rm