Philadelphia, New York/bezoek aan VN - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu Philadelphia, New York/bezoek aan VN - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu

Philadelphia, New York/bezoek aan VN

Door: Wietse

Blijf op de hoogte en volg Wietse

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Zondag: vandaag hebben we Philadelphia bezocht. Philadelphia is de grootste stad in de staat Pennsylvania. De stad heeft een grote rol gespeeld in de geschiedenis van Amerika. In 1776 werd hier de onafhankelijkheidsverklaring getekend. We hebben onder andere de Independence Hall en de Liberty Bell bezocht. Ook hebben we in een kerk naar een speech geluisterd. De man die aan het woord was vertelde over de Amerikaanse geschiedenis. Hij vertelde ook dat de geschiedenis van Amerika als land eigenlijk nog vrij jong is. De Amerikaanse leeftijdsgenoten van onze tour zijn volgens hem gemiddeld nog maar van de elfde generatie.

Nadat we bij Walmart in Philadelphia hebben geshopt, was de volgende bestemming New York City. Het is echt een geweldige ervaring om door de Lincoln tunnel New York binnen te rijden. In ons hotel zijn drie tourbussen met delegates bij elkaar gekomen voor het UN programma in New York City. Na een slice van de beste pizza van New York was er een briefing en de introductie van de speech contest. Morgen zullen we het hoofdkantoor van de VN bezoeken en ik ben really excited!

Maandag: het was de eerste nacht in New York city. De stad die nooit slaapt zoals dat wordt bezongen. En inderdaad, het leven in deze metropool gaat letterlijk de hele nacht door. Vanuit het hotel hoorde je zelfs midden in de nacht de stad nog bruisen van leven.

Maandag stond een bezoek aan het hoofdkantoor van de Verenigde Naties op het programma. Hiervoor moesten we allemaal een net pak aan. Nadat we allemaal aangekleed en al beneden in de balzaal ontbeten hebben, stond de bus alweer klaar om ons te brengen naar het hoofdkantoor van de VN. Hier kregen we een tour door het hele gebouw. Ook kon je een stempel zetten in je paspoort, omdat het internationaal grondgebied is van de VN. Heel gaaf.

Later op de middag hebben we een bustour door NY gedaan. Veel gezien en vooral veel geleerd! Dinner bij TGI Fridays en met als klap op de vuurpijl 's avonds nog het empire state building bezocht. Dit was echt een geweldige ervaring (zie de foto's).

• 21 Juli 2015 - 10:10

Ellen Rombout:

Dag Wietse,

Wat spannend allemaal! Ik ben zo benieuwd naar wat jullie bij de VN gaan doen! Al geweldig om eens in de gebouwen te kijken. Je hebt vast amper tijd om verslag te doen door alle drukte. Zo geweldig dat je deze reis maakt Wietse!!!!!! Have fun!

Heel veel groeten,
    Ellen Rm

• 21 Juli 2015 - 10:34

Arja Van Der Tuijn:

Wietse, wat ontzettend leuk om het zo te kunnen volgen. Ben een klein beetje jaloers op je.... geniet er met z'n vijven lekker van! We horen graag jullie verhalen straks.

Veel groeten en veel plezier,
    Arja van der Tuijn (we hebben elkaar in Emmeloord gezien)