Washington DC! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu Washington DC! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu

Washington DC!

Door: Wietse

Blijf op de hoogte en volg Wietse

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdagochtend (17 juli) ging de wekker alweer om zes uur. Een uur later vertrokken we in de bus met veertig delegates en twee begeleiders naar Washington DC: het politieke machtscentrum van de Verenigde Staten. In Washington DC hebben we eerst het Capitool bezocht. Het Capitool in de Amerikaanse hoofdstad, is de wetgevende macht in de trias politica. Daarna zijn we ook nog naar de Library of Congres en het Smithsonian Museum geweest. Dit is een museum waar wel 15 musea onder vallen en behoort tot de grootste van de wereld. Wat me opvalt is dat de meeste musea gratis zijn.

's Avonds zijn we naar het herdenkingsmonument van het Pentagon geweest en naar het monument waar stil gestaan wordt bij WO II. Dit monument was bij nacht indrukwekkend en mooi. Het is echt geweldig hier.

• 19 Juli 2015 - 17:13

Leo:

Veel plezier daar en groeten aan de Dutchies!

Wietse

Scholier 6 VWO RSG Simon Vestdijk. hobby's: sporten, muziek en reizen. 'Als je snel wilt gaan, ga alleen. Als je ver wilt komen, ga dan samen'. -Oud Afrikaans spreekwoord.

Actief sinds 08 Juli 2015
Totaal aantal bezoekers 11950