Donderdag: Liberty en Ellis islands - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu Donderdag: Liberty en Ellis islands - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu

Donderdag: Liberty en Ellis islands

Door: Wietse

Blijf op de hoogte en volg Wietse

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Donderdag was onze laatste dag in New York. Het was een heerlijke dag waarin we veel hebben gedaan, maar ook hebben uitgerust. We hebben Liberty island en Ellis island bezocht en o.a. het Vrijheidsbeeld gezien. Ellis island is het eiland waar alle immigranten aankwamen. Het was leuk om te zien dat veel Amerikanen gingen zoeken naar hun voorouders die daar zijn gekomen uit bijvoorbeeld Europa. Verder hebben we hier nog even gevoetbald en in het gras gelegen. Met een geweldige view op de skyline van NYC. 's Avonds was het tijd voor de finale van de speech contest en daarna was er vrije tijd. Er moest helaas afscheid genomen worden van de andere groep, omdat die delegates een andere kant op gingen.

• 25 Juli 2015 - 09:48

Ellen Rombout:

Hoi Wietse,

Heerlijk al die plaatsen die je opsomt! Zo indrukwekkend om Ellis Island te zien waar al die Europeanen kwamen vol hoop op een nieuwe toekomst! Armoede en vervolging ontvluchtend. Vergelijkbaar met de mensen die de Middellandse Zee overvaren nu? Interessant om daar over na te denken. En ja het uitzicht vanaf Liberty Island op New York is zoo mooi! Geweldig dat je dat allemaal ziet Wietse!

Ik ben heel benieuwd naar je Verenigde Naties ervaringen. Dat horen we allemaal later wel op school. We moeten maar met de nieuwe 6e klas/6A een keer naar je verslag luisteren Op school. Lijkt me ook interessant voor de komende 5e klas/5A!

Veel groeten,
    Ellen Rm