Woensdag, speech day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu Woensdag, speech day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wietse Slob - WaarBenJij.nu

Woensdag, speech day

Door: Wietse

Blijf op de hoogte en volg Wietse

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Woensdag begonnen we de dag vroeg met een typisch Amerikaans ontbijt: hamburgers. Hier kan blijkbaar alles. Voor de derde keer deze week reden we van ons hotel naar de Verenigde Naties. De hele groep is vanaf het moment dat we in New York City aankwamen verdeeld in drie verschillende groepen met ieder een andere kleur. Ik zit bij de blauwe groep. We zijn in totaal met iets minder dan 200 delegates. Binnen de VN gebouwen is het erg druk, er lopen heel veel mensen rond.

We hebben onze lunch weer gehad bij TGI Fridays.
Na de lunch kregen we wat tijd om te shoppen op 5th avenue.
Toen we om vijf uur terug kwamen in ons hotel hadden we nog tijd om onze speech nog door te nemen. Die avond moest elke delegate namelijk een speech houden. En daar was iedereen al wel druk mee geweest. Er werden een aantal finalisten gekozen en de hoofdprijs was een studiebeurs van 1000 euro. De volgende dag zou de finale plaatsvinden.

Mijn speech ging over: 'sustainable development goals' met als belangrijkste thema: ' take urgent action to combat climate change and its impacts'. De speech ging wel goed alleen zat ik niet in de finale. Het was wel weer een leuke ervaring.

• 25 Juli 2015 - 18:53

Wouter:

Hoi Wietse,

Wat een ervaring. Kon je zelf voor een onderwerp kiezen? En kreeg je nog ondersteuning om de speech voor te bereiden?

Gr Wouter

• 27 Juli 2015 - 12:40

Eric Broekhuizen:

Dag Wietse, lees nu net je verslag.
    Jammer dat de finale er niet in zat, maar goed dat je het geprobeerd hebt.
    Is zeker een waardevolle ervaring.
    Groet,

Eric